Tuesday, July 31, 2012

3. ja 4. päev

3. päev Horvaatias (30. juuli 2012)
Hommik algas väikese kohvi ning einega, pärast mida võtsime suuna Murteri saarele. Sinnasõites saime tunda ka pisut kõvemat tuult u. 8 meetrit sekundis. Kuna Murteri sadamas oli kummaline maksmissüsteem (mitte tunni vaid poole päeva või päeva kaupa), siis otsustasime sel saarel vaid lõunatada. Mul on kunagi tulevikus plaan kulinaarsetel elamustel ka pikemalt peatuda.
Teel Trogiri silmasime rahnu, millest vaid tipp välja paistis. Taipasime, et peame nüüd ja edaspidi olema tähelepanelikud, et mitte selliste kivide otsa sõita. Küll aga on võimalik nende otsa ronida ja Moosest mängida :)

Peale lõunat kohalikus restoranis mille tunnuslauseks oli  "Good food with the good mood" liikusime edasi Trogiri poole.  Teel sinna aga oli meil õnn näha delfiine vabas looduses. Ühesõnaga - võrratu!!!

Trogir on kuulus selle poolest, et kogu tema vanalinn kuulub Unesco World Heritage kaitse alla.

4. päev (31. juuli 2012)
Kätte on jõudnud viimane päev, mille me veedame koos kipperite Andrese ja Toomasega. Täna kella 3 paiku peale lõunat väljub Splitist nende lennuk. Seega on sihtpunktiks Split. Kuna alates homsest peame me iseseisvalt hakkama saama, siis täna Andres ja Toomas jahi juhtimisse eriti ei sekkunud. Rebeka õppis vendrisõlmi tegema ning õpetas mindki - viska, hüppa, tõmba üle ja siis kähku jälle viska, hüppa ja seo kinni. Kaheksasse :), sest minu ja Repsu asi on paadi otsad kinni saada.
Peaaegu iseseisev sildumine Marina Kaštela sadamasse läks viperusteta. Arti sai isegi raadiosidet harjutada: "Marina Kaštela, Marina Kaštela. This is Kardo (meie laeva nimi) speaking. We would like to dock here for 1 day."  Igatahes!!!!
Spliti vanalinn oli kaunis kuid Trogiri vastu ei saa. Ronisime ka kellatorni tippu.

Palavus kurnab. Eriti siis, kui pole harjunud.
 Aga mitte kõiki!

Ilmateade järgnevaks nädalaks on - sademete hulk 0, öine kuumus 26 kraadi ja päevane 34-35 kraadi. Ei midagi üllatavat :) Hetkel oleme sadamas ja väljas on väike torm.