Friday, January 4, 2013

Tongariro Alpine Crossing

... ehk maakeeli Tongariro alpimatk

Tänase päeva põhiteemaks oli alpimatk. Matka pikkus 17,5 km ning tõusumeetreid kokku ca 800. Eeldatavalt peaks matk hästi treenitud inimestel kestma 6 – 8 tundi. Selle matka trajektoor on  hetkel selline, et kõigepealt on ca 8 km tõusu ning siis sama palju laskumist. „Hetkel“ seepärast, et seoses hiljutise vulkaanipurskega ning uue purske suure ohu tõttu on matka teekonda muudetud. 

Hoidsime kogu see aeg pöialt, et täna oleks vähegi matkailma ning ei juhtuks nii nagu Franx Jozefi liustikul, et planeeritud seiklus jääb olemata halva ilma tõttu.
Hommikusöögilauas tutvusime toredate Aucklandi inimestega, kes olid hästi positiivsed ja julgustasid mind.  Nad andsid meile koguni oma kontaktid, et kui me Aucklandi jõuame, siis nad näitaks meile heal meelel linna.

Mikrobussiga matka alguspunkti sõites keeras mul kõhus päris korralikult. Peas kummitasid mõtted, et kas ma ikka saan sellega hakkama ja mille kuradi pärast oli mul vaja see matk meie reisi sisse planeerida.
Sildid matkarajal küsisid korduvalt, et kas Sa oled ikka piisavalt treenitud, et minna on veel nii ja nii palju!! Äkki peaksid mõtlema tagasipöördumisele? Kõik see süvendas mu kõhklusi iseenese võimekuse suhtes.
Tõus tuleb karm, seda ma teadsin.  Valisime kohe algul teadlikult mõõduka tempo ja hiljem möödusime mõnedest, kes algul hurraaga ajama olid pannud. See, et laskumise esimene osa saab olema nii keeruline ja tehniline tuli aga üllatusena.

Kuid me tegime selle ära!!!!!! Minu eeliseks oli muidugi see, et mul oli oma šerpa, kes tassis asju ja jooke jms :)  Adrenaliinitulv, mis mind vallutas, kui oli selge, et jah, ma siiski jõuan määratud aja jooksul punase kraatrini, oli võimas!











Rahvast oli matkarajal nagu laulupeol aga kõik olid hirmus sõbralikud, ikka teretati või öeldi niisama „hei“ aga juhtus ka, et suvalised inimesed küsisid meilt, kust me pärit oleme.
 
Mõnus oli, et meie motell pakkus võimalust peale väsitavat matka mullivannis lõõgastumiseks. Loomulikult me kasutasime seda võimalust, sest olime oma matkast üsna vässud ja usutavasti paar päeva eriti kõndida ei taha.

No comments:

Post a Comment